امروزه با پیشرفت تکنولوژی و شبیه سازی در نرم افزارهای مهندسی و طراحی، استفاده از نرم افزار برای مشاوره رفتار دینامیکی تجهیزات و بهینه سازی و استفاده از بهترین شرایط منطقی، ضروری است. نرم افزار KISSsoft که اغلب در صنعت به عنوان ابزار طراحی گیربکس صنعتی شناخته می شود، یک برنامه کامپیوتری برای طراحی، بهینه سازی و بررسی اجزای ماشین بر اساس استاندارد های بین المللی است و یکی از بسته های نرم افزاری سفارشی سازی شما می باشد. راه حل هایی برای انواع برنامه ها و یکپارچه شده با نرم افزار های رایج  CAD برای تکمیل طراحی محصول برای استاندارد هایی مانند ISO، DIN، AGMA، نرم افزار Keysoft برای اندازه گیری، بررسی طراحی، محاسبات، تعیین عمر محصول و مستندسازی استفاده می شود. در این مقاله قصد داریم کیسافت  نرم افزار طراحی گیربکس در خودرو ها را به شما معرفی کنیم. پس تا آخر مقاله با ما همراه باشید.

نرم افزار طراحی گیربکس

مسیر حرکت گیربکس در برنامه های CAD مانند AutoCAD، Katia، SolidWorks، NX و آنالیز آن در نرم افزار های اجزاء محدود (FEM) مانند Abaqus، Ansys و غیره به صورت یکپارچه یا مجزا زمان بر و بسیار پرهزینه است و معمولا نتیجه نهایی دچار خطاهای محاسبه می شود. به طور کلی می توان گفت KISSsoft (نرم افزار کیسافت) یک برنامه منحصر به فرد برای تعمیر، ارتقا و محاسبه و آنالیز مجدد قطعات ماشین آلات است. چرخ دنده یا گیربکس وسیله ای برای انتقال نیروی دورانی از یک شفت به محور دیگر است که در طی آن می توان مقدار گشتاور یا سرعت دورانی یا جهت چرخش یا جهت محوری را تغییر داد.

نرم افزار طراحی گیربکس  Kisssoft مقداری پیچیده است. قطعات گیربکس دارای مشخصات مدولار هستند که امکان محاسبه انواع اجزای مکانیکی را فراهم می کند. در هر قسمت از نرم افزار کیسافت تنظیمات خاصی وجود دارد که کاربران حداقل باید از آنها اطلاع داشته باشند. علاوه بر این، کیسافت بسیار ساده و دارای یک محیط کاربر پسند است و بازده بسیار جامعی را برای مهندسان فراهم می کند. نرم افزار کیسافت شامل محاسبان گیربکس، شفت و اتصالات آن، یاتاقان، هاب، پیچ و مهره و فنرها است.

نرم افزار طراحی شفت

شفت (میله یا محور) یکی از مهم ترین و متداول ترین قطعات ماشین آلات است و نه تنها در گیربکس ها بلکه در اکثر ماشین آلات صنعتی نیز کاربرد دارد. طراحی شفت نیاز به آزمون و خطای زیادی دارد. در هر مورد از طول و عرض، تکرار محاسبات پیچیده ضروری است که از امکان ارزیابی اندازه ها و انواع مختلف در عمل جلوگیری می کند.

محاسبات شفت و بلبرینگ به طور کامل در نرم افزار طراحی گیربکس،  KISSsoft یکپارچه شده است. قدرت شفت و نسبت عمر بلبرینگ با در نظر گرفتن هندسه داخلی محاسبه می شود. محاسبات شامل چندین شفت هاب و یاتاقان های اتصال آنها هستند.  همچنین فرکانس های بحرانی خمش و پیچش شفت نیز تعیین می شود.

هنگامی که اتصال شفت – توپی (هاب)  محاسبه می شود، سیستم بررسی می کند که اتصال به درستی انجام شده است و همچنین فشار اعمال شده کمتر از مقدار قابل قبول برای آن دستگاه است.

 

نرم افزار طراحی گیربکس

معرفی نرم افزار طراحی گیربکس کیسافت

نرم افزار طراحی گیربکس کیسافت (  KISSsoft ) با یک موتور آنالیز قوی و همچنین انتخاب گسترده ای از قطعات و دستگاه های مختلف، به شما امکان طراحی و بهینه سازی قطعات مکانیکی و ماشینی را می دهد.

قطعاتی مانند چرخ دنده ها، شفت ها و یاتاقان ها، پیچ ها، تسمه ها و کابل های متحرک و غیره توسط نرم افزار طراحی گیربکس، اندازه گیری و بهینه می شوند.  همچنین این محصول قابلیت ادغام با برنامه های معروف CAD را دارد و کاربران می توانند از امکانات آن در نرم افزار های مناسب استفاده کنند. نرم افزار GearTrax for SolidWorks ، برنامه ای قدرتمند و کاربردی برای طراحی حرفه ای انواع چرخ دنده ها، قرقره ها، چرخ دنده های مارپیچ و کاملا سازگار با نرم افزار SolidWorks است.

دوره ها در سطح حرفه ای و مقدماتی تهیه شده و می توانند برای مهندسان، دانشجویان، محققین و کارآفرینان مورد استفاده قرار گیرند.  یکی از رایج ترین کارهایی که می توان با نرم افزار طراحی گیربکس انجام داد، بررسی این است که آیا اتصالات مختلف بسیاری از اجسام در برابر بارهای وارده، تحمل کافی را دارند یا خیر؟  در صورت وجود ایراد در این ارتباط با بهبود این سیستم و دستورالعمل های هوشمند می توان مشکل را حل کرد و استحکام و پایداری قطعه را افزایش داد.

نرم افزار GearTrax for SolidWorks، کاملا حرفه ای است و جهت مدل سازی و طراحی انواع گیربکس تهیه شده است که شامل:

  1. قابلیت طراحی نمودن انواع چرخ زنجیرها
  2. قابلیت طراحی نمودن چرخنده مخروطی و پینیون
  3. قابلیت طراحی نمودن چرخ دنده های ساده و مارپیچ
  4. قابلیت طراحی انواع پولی ها
  5. قابلیت طراحی نمودن انواع چرخ تسمه

و…

نرم افزار طراحی گیربکس

سخن آخر

یکی از کاربردی ترین نرم افزار در صنعت، نرم افزار طراحی گیربکس به نام کیسافت(KISSsoft) است. در گذشته متخصصین برای طراحی قطعات خودرو مانند گیربکس، شفت، یاتاقان و اتصالات شفت و غیره دچار اشتباهات زیادی می شدند. امروز با پیشرفت فناوری و تکنولوژی در صنعت، با ارائه نرم افزار طراحی گیربکس این مشکل را حل کردند.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *