پلاک خوانی گیربکس صنعتی

پلاک خوانی گیربکس صنعتی


در هنگام خریداری گیربکس، به یکی از نکات بسیار ضروری که باید توجه کنید پلاک خوانی گیربکس صنعتی است. امروزه می توان بیش از هزاران نوع گیربکس صنعتی در بازار مشاهده نمود که هر کدام دارای مشخصاتی متفاوت هستند. علاوه بر آن، در برخی از مواقع ممکن است شکل ظاهری گیربکس های صنعتی همانند یکدیگر باشند ولی آنچه که بر روی پلاک آن ها حک شده، همانند یکدیگر نباشد.

در ادامه با ما همراه باشید تا با نحوه پلاک خوانی گیربکس صنعتی بیشتر آشنا شوید.

بر روی پلاک گیربکس صنعتی چه مواردی نوشته شده؟

گیربکس هایی که توسط کمپانی های مشهور همچون زد اف آلمان و حتی کمپانی های دیگر در سراسر جهان تولید می شوند، باید یک شناسنامه یا پلاک داشته باشند تا مشتریان بتوانند پیش از خرید، با مشخصات دقیق گیربکس صنعتی خود آشنا شوند. به همین دلیل تمامی کارخانجات موظف هستند که به صورت کاملا دقیق، تمامی مشخصات گیربکس را اعم از توان خروجی و حتی لوگو شرکت خود را بر روی پلاک آن یادداشت کنند.

*لوگو و شرکت سازنده

در هنگام پلاک خوانی گیربکس صنعتی، ابتدا شما با لوگو و نام شرکت سازنده گیربکس آشنا می شوید. در قسمت اول پلاک تمامی گیربکس های صنعتی، نام کمپانی سازنده به صورت دقیق نوشته شده است. البته برخی از کمپانی هایی که دارای نام طولانی و بلندی هستند، تنها دو حرف اول یا مخفف برند آن ها بر روی پلاک گیربکس صنعتی نوشته می شود. ناگفته نماند که برخی از شرکت های سازنده گیربکس های صنعتی، به جای ثبت نام برند خود، تنها لوگو اصلی شرکت را بر روی پلاک قرار می دهند.

پلاک خوانی گیربکس صنعتی

 

*شماره سریال گیربکس

در پلاک خوانی گیربکس صنعتی پس از مشاهده لوگو و شرکت سازنده، با شماره سریال 12 الی 18 رقمی گیربکس صنعتی مواجه می شوید. به طور کلی، شماره سریال برای گیربکس همانند کد ملی برای ساکنین یک جامعه محسوب می گردد. در شماره سریال تمامی گیربکس های صنعتی، می توان تمامی اطلاعات را به بهترین شکل ممکن متوجه شد. حالا سوال برای کاربران پیش می آید که چگونه می توان به وسیله شماره سریال، مشخصات گیربکس را دانست؟ شما کافی است وارد وب سایت کارخانه اصلی سازنده گیربکس صنعتی شوید و در بخش اطلاعات، شماره سریال گیربکس صنعتی خود را با دقت کامل وارد کنید تا تمامی اطلاعات، حتی تاریخ ساخت گیربکس برای شما نمایش داده شوند.

*تاریخ ساخت

یکی از مهم ترین عواملی که باید در هنگام پلاک خوانی گیربکس صنعتی به آن توجه ویژه ای داشته باشید، تاریخ ساخت است. تاریخ ساخت گیربکس صنعتی نیز همانند تاریخ تولد برای افراد است. تاریخ ساخت این اطلاعات را به شما می دهد که متوجه شوید این گیربکس از چه زمانی تا به امروز مشغول به کار است. تاریخ ساخت به صورت ماه و سال بر روی پلاک گیربکس ها یادداشت می شود. البته در برخی از گیربکس های صنعتی گران قیمت، تاریخ به صورت ماه و سال و روز بر روی پلاک نوشته می شوند تا کاربران بتوانند با خیالی آسوده از آن استفاده نمایند.

*توان گیربکس

پس از توجه به تاریخ ساخت در پلاک خوانی گیربکس صنعتی، باید به توان گیربکس توجه کنید. پیش از خرید گیربکس صنعتی، ابتدا بر روی پلاک آن به توان شفت خروجی گیربکس توجه ویژه ای داشته باشید تا بتوانید بر اساس نیاز خود خرید کنید. توان تمامی گیربکس های صنعتی با واحد اسب بخار یا کیلووات بر روی پلاک ها یادداشت می شوند. البته در هنگام مشاهده توان گیربکس، پیش از خریداری پیشنهاد می شود با افراد متخصص در این زمینه مشورت کنید تا بتوانید یک گیربکس صنعتی مرغوب با توان خروجی مورد نیاز را بخرید.

پلاک خوانی گیربکس صنعتی
پلاک خوانی گیربکس صنعتی

 

*نسبت تبدیل(ضریب دنده)

در قسمت زیرین توان گیربکس در پلاک خوانی گیربکس صنعتی، نسبت تبدیل یا همان ضرایب دنده ها نوشته شده است. ضریب دنده ها شامل محاسباتی همچون دور موتور و دور شفت خروجی است. شما با استفاده از ضرایب دنده می توانید به بهترین شکل ممکن خرید خود را انجام دهید. البته فراموش نکنید که برای کار های سخت و سنگین، باید از گیربکس های صنعتی با ضریب بسیار بالا استفاده کنید. چرا که هر چقدر گیربکس صنعتی قوی تر باشد، ضریب دنده آن نیز بیشتر خواهد بود.

پلاک خوانی گیربکس صنعتی به صورت الکترونیک چگونه است؟

در روز های مدرن اخیر، متخصصان با نصب بارکد هایی کد نویسی شده بر روی گیربکس های صنعتی، نحوه پلاک خوانی را برای کاربران آسوده تر نموده اند. متخصصان در کنار پلاک اصلی گیربکس، یک پلاک بارکد نیز نصب نموده اند تا کاربران بتوانند با استفاده از اسکنر تلفن همراه هوشمند خود، سریعا وارد وب سایت اصلی کمپانی سازنده شوند و از تمامی اطلاعات ضروری و غیر ضروری مطلع شوند. البته ناگفته نماند که با چنین روندی، چند سال آینده استفاده از پلاک های سنتی و قدیمی که بر روی گیربکس های صنعتی قرار دارد، به طور کامل منقضی می شود و بارکد های مخصوص جایگزین بسیار خوبی برای آن ها خواهند شد.

 

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *